• VPR-Engineering, Rolph

Enkele, wellicht, leuke dingen die onze aandacht opslokt naast het dagelijkse?


We hebben eind van 2019 een tweetal afstudeeropdrachten geformuleerd waar nu actief studenten van de Hogeschool Rotterdam mee aan de gang zijn.


De eerste opdracht is het uitvoeren van onderzoek naar een manier om de cilinderdruk-trend te kunnen weergeven ZONDER druksensoren in de cilinderkop/-blok te monteren of een bougie er voor aan te passen.... en een proof of concept maken.


De tweede is het ontwikkelen van een bootscontroller welke niet langer afhankelijk is van luchtdruk om een klep te regelen... kortgezegde een volledig elektrische wastegate-actuator en interface.... en het maken van een proof of concept. (specifiek voor turbo's met een interne wastegate)


Zoals met vele ideeën ligt het er helemaal aan of en hoe het op de markt te brengen is.

  • VPR-Engineering, Rolph

2020 heeft voor VPR-Engineering vele nieuwe dingen met zich meegebracht.

Nieuwe testbank,

4WD Mechanisch gekoppeld zodat alle nieuwe en oude auto's getest kunnen worden.

Nieuw logo

Nieuwe website en webshop

Nieuwe producten


En niet geheel onbelangrijk... we kunnen nu niet alleen Directe Injectie en Port injectie platforms onder handen nemen, maar ook carburateurs zijn voor ons niet langer vreemd.

Weber, Dellorto, SU, Holley, Edelbrock? Geen enkel probleem.




Deze Alfa Romeo Giulia Super Kwam binnen om de Weber DCOE carburateurs te laten afstellen en de ontsteking te verifieren. Omdat wij niks doen zonder dat er detonatie apparatuur gebruikt wordt moesten we creatief zijn in dit geval, uiteraar was het een niet al te groot probleem. Resultaat: 172 PK en 197 Nm wat voor deze auto ruim voldoende is op meer dan vlot te zijn!