• VPR-Engineering, Rolph

En niet iets van "automotive" of "tuning" of iets anders?

Eenvoudig, mijn opleiding en achtergrond omvat meer dan "alleen" het afstellen (kalibreren) van systemen (standalone/carburateur/etc).

Daarbij heb ik ervaring van werkplaats (monteur) tot aan ontwerp en kalibratie bij fabrikanten.


Er worden dus ook meer diensten aangeboden dan alleen het kalibreren, van montage tot ontwerp, etc.


Kunnen carburateurs ook afgesteld worden door VPR?

Ja zeker!!! Voor Weber en Stromberg 97 liggen een range aan mengbuizen en sproeiers op voorraad, voor andere carburateurs kunnen veelal binnen 24u onderdelen in huis gehaald worden. Ook hiervoor geldt: afstellen gebeurd op de testbank!


Wat doet VPR niet?

Plaatwerk en ander bodywerk


wordt vervolgd.


De "tech-talk"is al enige tijd niet geupdate, heeft u suggesties over een onderwerp wat u graag ziet verschijnen, laat het weten.

  • VPR-Engineering, Rolph

Je zal wel denken: "wie?"

Zo dachten wij ook, tot we verder gingen graven.

Zo blijkt dat Border-Race geen onbekende speler is op de markt, maar wel onbekend is in Europa en met een scala aan producten voor een nog groter scala aan merken/modellen leek het ons een goede om toe te voegen aan het assortiment.


"Wat voor producten dan?"

- Coil-overs

- Nokkenaspoelies - Vliegwielen - Koppelingen, single plate, twin plate, 185mm en 200mm

- Aandrijfassen

- Eindoverbrengingen en versnellingsbak tandwielen

- Differentielen, platen sper (1/1,5/2 weg) en torsen sper.


"Wat is het land van herkomst?"

Dat is, net als BC-Racing, Ksport, D2, etc, Taiwan.



  • VPR-Engineering, Rolph

Enkele, wellicht, leuke dingen die onze aandacht opslokt naast het dagelijkse?


We hebben eind van 2019 een tweetal afstudeeropdrachten geformuleerd waar nu actief studenten van de Hogeschool Rotterdam mee aan de gang zijn.


De eerste opdracht is het uitvoeren van onderzoek naar een manier om de cilinderdruk-trend te kunnen weergeven ZONDER druksensoren in de cilinderkop/-blok te monteren of een bougie er voor aan te passen.... en een proof of concept maken.


De tweede is het ontwikkelen van een bootscontroller welke niet langer afhankelijk is van luchtdruk om een klep te regelen... kortgezegde een volledig elektrische wastegate-actuator en interface.... en het maken van een proof of concept. (specifiek voor turbo's met een interne wastegate)


Zoals met vele ideeën ligt het er helemaal aan of en hoe het op de markt te brengen is.

1/2