Over VPR-Engineering

VPR-Engineering is voortgekomen uit een volledig doorgeslagen passie voor alles wat een verbrandingsmotor heeft. Als het over motoren gaat, maakt het niet uit of het carburateurs, directe injectie, iets daartussen of een mix ervan heeft. Als het over onderstellen gaat, kunnen wij de auto uitwegen en uitlijnen, multi-link, McPherson, De Dion, Double Wishbone, Trailing Arms, etc. 

Waaruit is dit te zien? 

Ik, Rolph van Veen, heb onderstussen verschillende projecten gedaan voordat VPR uberhaupt een idee was, van een 1924 Harley, tot een 2019 Range Rover Supercharged (AJ133).

Welke opleiding(en) heb je gedaan?

 HBO Automotive Engineering te Rotterdam, NL

Master of Science in Advanced Motorsport Engineering te Cranfield, UK

Wat kan je nog meer? 

3D tekenen (Inventor, Fusion360, SolidWorks, Catia V5)

3D printen, we hebben 2 Creality printers tbv "rapid prototyping"

Bedrading, Aerodynamica, FEM-analyses (sterkte/stijfheid berekeningen)

Welke computers worden door VPR ondersteund? 

LINK, MoTec (select aantal), Apexi, ECUmaster, KMS, Emerald, MegaSquirt, HONdata, Subaru en Mitsubishi (select aantal), Autronic, Adaptronic, VEMS, Doctronic, COBB, SplitSecond, en meer. 

Wat voor carburateurs kunnen afgesteld worden bij VPR? 

In principe alle, maar contacteer ons vooraf, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat de voorraad voldoende is. De liggende voorraad voor Webers/Dellorto is het grootst momenteel. 

Wat voor dyno (testbank) heeft VPR?

Wij hebben een 4WD, mechanisch gekoppeld, testbank welke 1000 PK per as aan kan. Dit houdt in principe in dat allebei de assen altijd meedraaien. Dus nooit gedoe met Traction Control. De wijze waarop dit gerealiseerd is, is middels een kardan as. Dus ook geen rotatieverschillen tussen voor en achter. De reden dat dit GEEN negatief effect heeft de meting(en) heeft alles te maken met de meet-methode die wij toepassen. De testbank wordt voor iedere aftelsessie gekalibreerd! (2 minuten werk) en na een power-run wordt een "steady" meting gedaan middels deze twee tests is de inertia te bepalen van het voertuig om de testbank.